ნახტომი





- - - - -

მედიასთან ურთიერთობის ძირითადი საკითხები


გამოხმაურებათა რაოდენობა: 105

#41 Khatuna Giorgadze

    დამწყები

  • Member
  • პიქტოგრამაპიქტოგრამა
  • 25 გამოხმაურება
0

დაწერილია 23 February, 2005 - 18:07

ძალიან მინდა გთხოვოთ, რომ ვეცადოთ და კორექტურები ვიყოთ გამონათქვამებში. სალომე ბევრ რამეში შემიძლია დაგეთანხმოთ, მაგრამ ალბათ ყველა პროფესიაში არის განსხვავებული ხალხი და არ არის საჭირო ასეთი განზოგადოება.
Khatuna Giorgadze
Corporate and Public Affairs Officer
Agritechnics Group

#42 David Chabashvili

    Newbie

  • Member
  • პიქტოგრამა
  • 24 გამოხმაურება
0

დაწერილია 23 February, 2005 - 18:07

მოგესალმებით ყველას.

აქ გამოთქმუნ აზრს დავეთანხმები და ვიტყვი, რომ ძირითადი პრობლემა არის PR მენეჯერების გამოუცდელობა (ასევე ჟურნალისტების, თუმცა ჟურნალისტი უფრო ბევრია და შესაბამისად პროცენტულად ნორმალური ჟურნალისტიც უფრო მეტი იქნება, თუმცა თავისი 'ცოდვები' მათაც ბევრი აქვთ) მართონ სიტუაცია ისე როგორც ამას გააკეთებეს სხვა მაღალი დონის მენეჯერო ორგანიზაციაში. PR ყოველთვის უნდა იყოს ორგანიზაციის ძირითადი ხედვის გამტარებელი და არა ჟურნალისტის შეკითხვებზე პასუხის გამცემი. PR მენეჯერი არ არიც ვალდებული გასცეს პასუხი ყველა შეკითხვას და მიაწოდოს ინფორმაცია მედიას იმის შესახებ რაც მედიას აინტერესებს. ამ კონფერენციაში გახმაურებული უმრავლესი პრობლემის მიზეზი არის ის, რომ ჯერ კიდევ ბევრი ორგანიზაცია PR-ს, როგორც დარგს, იყენებს მოდის გულისთვის, იმისათვის რომ გამოჩნდეს განვითარებული და არა იმიტომ რომ PR-ი იყოს მისი კომპანიის თუ ორგანიზაციის 'რეკლამის' საშუალება. რეკლამა ბრჭყალებში ჩავსვი, იმიტომ რომ ეს სიტყვა კარგად ასახავს ორგანიზაციის სურვილი თვითონ და მისი პროდუქტი იყოს ცნობილი.

PR მენეჯერი ვერასოდეს ვერ იქნება დამოუკიდებელი თავის მსჯელობებში თუ საკითხი იმ კომპანიას ეხება, პირდაპირ თუ ირიბათ, სადაც იგი მუშაობს, შესაბამისად ნუ მოვიტყუებთ თავს და ნუ ვიტყვით რომ მედია ყოველთვის სიმართლეს გაიგებს. მაგრამ ეს არ ნიშნავს რომ მედია გაიგებს ტყუილს, არამედ ნიშნავს რომ სრულ სიმართლეს ვერ გაიგებს, რაც მემგონი დანაშაული არ უნდა იყოს :)

ამავე დროს ჟურნალისტების უმრავლესობა არის დამოუკიდებელი თავისი შეკითხვების შერჩევაში, და რაც უფრო უხერხულ მდგომარეობაში ჩავარდება რესპონდენტი მით უფრო ბევრი ექნება ხალხს მერე სალაპარაკო - რაც მთლად სენსაცია არ არის, მაგრამ ახლოს არის იაფფასიან გამოხტომასთან. მაგრამ რაზე ექნება ხალხს სალაპარაკო ამის შესახებ უმრავლეს შემთხვევაში ჟურნალისტი არ აფიქსირებს, იმ უბრალო მიზეზის გამო რომ არის საკითხები რომელიც კონკრეტულ ჯურნალისტს არ ესმის და ვერც გაიგებს, შესაბამის ვერც სწორ სუბიექტურ და ობიექტურ რეზუმეს ვერ გააკეთებს სიუჟეტის/სტატიის ბოლოს და ამის შედეგად თითოეულ მაყურებელს თუ მკითხველს გაუჩნდება საკუთარი ვერსია, რომელიც ძალიან სწრაფად გავრცელდება და საბოლოოდ საზიანო იქნება ორგანიზაციისათვის/პიროვნებისათვის. თუ დააკვირდით ამ აბზაცში საუბარიც კი არ მქონდა PR-ზე, იმიტომ რომ მანადე არის პრობლემები რომლებიც მოსაგვარებელია.

რაც შეეხება PR-ს, ჩემი აზრი ასეთია: ამჟამინდელმა და მომავალმა PR სპეციალისტებმა აუცილებლად უნდა იმუშავონ საკუთარ თავზე, მიიღონ განათლება და ყოველთვის იყონ ლოიალურები იმ ორგანიზაციისა სადაც დაიწყებენ მუშაობას. გახსნილი ტვინი, მინიმალური აუცილებელი განათლება (უმაღლესი სპეციალური განათლება შედის:)) და ყველაზე მნიშვნელოვანი - გამოცდილება ის კომპონენტებია, რომლებიც საწინდარია არა მარტო კარგი PR სპეციალისტის არამედ კარგი ადამიანს ჩამოყალიბებისათვის - როგორც იტყვიან истинный пи-ар-щик, морально устойчив.

გამიგრძელდა რაღაც, და ბოდიშს მოგიხდით :)

#43 Soso Galumashvili

    ეს ჯეპრაა!

  • Member
  • პიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამა
  • 464 გამოხმაურება
0

დაწერილია 23 February, 2005 - 18:28

ბატონო დავით!
თქვენი მსჯელობა ძალიან საინტერესო და სერიოზულია. საინტერესო იქნება დებატები თითოეულ მოსაზრებასთან დაკავშირებით.

ციტატა

გახსნილი ტვინი, მინიმალური აუცილებელი განათლება (უმაღლესი სპეციალური განათლება შედის) და ყველაზე მნიშვნელოვანი - გამოცდილება ის კომპონენტებია, რომლებიც საწინდარია არა მარტო კარგი PR სპეციალისტის არამედ კარგი ადამიანს ჩამოყალიბებისათვის - როგორც იტყვიან истинный пи-ар-щик, морально устойчив.

მე პირადად ვეთანხმები ამ მოსაზრებას. ხოლო სხვა დანარჩენზე ჩვენ კიდევ მოგვიწევს დაბრუნება და კამათი. :))
სოსო გალუმაშვილი
ჯეპრა
პიარი და მარკეტინგული კომუნიკაციები
www.gepra.ge

#44 Nikoloz Javakhishvili

    L1: კარგი

  • Member
  • პიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამა
  • 118 გამოხმაურება
0

დაწერილია 23 February, 2005 - 21:26

მივესალმები დამსწრე საზოგადოებას!

ამ განყოფილებაში ძალიან საინტერესო დებატები მიმდინარეობს და სხვადსხვა კუთხით ხდება ჟურნალისტების ან პიარმენების პროფესიონალიზმის კრიტიკა. კითხვა არ გაგჩენიათ საიდან ამ ქვეყანაში პროფესიონალიზმი? ვინ უნდა გაზარდოს დღეს პიარ სპეციალისტი? ჩვენი განათლების სისტემის გათვალისწინებით აქ ფუნდამენტურ დისციპლინებს ძლივს ასწავლიან არა თუ ახალ ჩამოყალიბებულ დარგებს და ნოვაციებს.

ასე რომ შემოიარეთ კონფერენციის განყოფილებაში "განათლება" და იქ განხილულ პრობლემატიკას რომ გაეცნობით პროფესიონალიზმის კრიტიკის სურვილიც გაგიქრებათ:) აი ასეთ უბედურ დღეში ვართ:)

რედაქტორი Nikoloz Javakhishvili, 23 February, 2005 - 21:27.

Nikoloz Javakhishvili
Director
ACTPR

#45 Nino Tarkhnishvili

    L3: კომპეტენტური

  • Member
  • პიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამა
  • 644 გამოხმაურება
0

დაწერილია 23 February, 2005 - 23:00

მე პროფესიით ჟურნალსტი ვარ. ერთხელ მითხრეს, გაზეთის ერთი მოქნევით ბუზის მოკვლაც შეიძლება და მინისტრისაცო. აი მთელი ფილოსოფია. როდესაც საქმე რაიმეს ან ვინმეს ფიარს ეხება, მაშინ ჟურნალისტს ამ "მოსაქნევ გაზეთს" თავად ფიარ სპეციალისტი აწვდის (ოღონდ, რა თქმა უნდა, არა იმიტომ რომ საქმე გააფუჭოს), მერე უკვე თავად ჟურნალისტის მოხერხებულობაზე, პროფესიონალიზმსა და სინდისზეა დამოკიდებული, თუ რა ფორმით მიაწვდის ამ ინფორმაციას საზოგადოებას.

ამიტომ აი რა შემიძლია ვურჩიო ორგანიზაციებს თუ პიროვნებებს, რომლებიც ფიარ მენეჯერებს ეძებენ: ეძებეთ მართლა პროფესიონალები, თორემ შეიძლება მოქნეული გაზეთის სიმწარე თქვენს ბეჭებზე იგემოთ!!!

რაღაც ბოროტულად გამომივიდა, აი ისე, ბავშვებს, რომ აშინებენ, ბუა მოვაო, მაგრამ მერწმუნეთ, ბოროტი არ ვარ!!!

#46 Misha Kechaqmadze

    Newbie

  • Member
  • პიქტოგრამა
  • 22 გამოხმაურება
0

დაწერილია 24 February, 2005 - 03:47

გამარჯობათ,

ფიარ სამსახურის და მასმედიის წარმომადგენლების შორის ურთიერთობის თემა ძალიან საინტერესოა და ძალიან აქტუალური. როგორც თქვენ კარგად მოგეხსენებათ ამ ურთიერთობის მრავალნაირი ასპექტი არსებობს. მათ შორის საკმაოდ მნიშვნელოვანია ამ ურთიერთობის წარმართვა კრიზისული სიტუაციების დროს. როგორც თქვენი წერილებიდან ნათელი გახდა , ჩვენ ყველანი ვთანხმდებით იმ საკითხზე რომ ამ დროს მნიშვნელოვანია რომ მასმედიის წარმომადგენლებს მივაწოდოთ ინფორმაცია, მაგრამ ცალკეული განსხვავებული პოზიცია გვაქვს იმის შესახებ თუ კონკრეტულად როგორი სახის და რა რაოდენობის ინფორმაცია მივაწოდოთ მასმედიას. მე პირადად ვეთანხმები იმ მოსაზრებას რომ აუცილებელია მასმედიას მივაწოდოთ რაც შეიძლება სრული და ამომწურავი ინფორმაცია. ეს იმიტომ რომ თუ ეგრე არ მოვიქცევით, ისინი ამ ინფორმაციას სხვა წყაროებიდან მაინც მიიღებენ და სავსებით შესაძლებელია რომ ეს ინფორმაცია გარკვეულ წილად არაზუსტი აღმოჩნდეს, რაც ალბათ დამეთანხმებით ორგანიზაციისთვის რომელიც კრიზისულ სიტუაციაში იმყოფება არც თუ ისე სასურველია.

P.S. კრიზისული სიტუაციების მართვის მეთოდების შესახებ ძალიან საინტერესო ინფორმაცია მოიპოვება საზოგადოებასთან ურთიერთობის ამერიკის საზოგადოების PRSA- ვებ-გვერდზე.
Misha Kechaqmadze
Country Guide Editor
OneWorld International
www.oneworld.net

#47 David Chabashvili

    Newbie

  • Member
  • პიქტოგრამა
  • 24 გამოხმაურება
0

დაწერილია 24 February, 2005 - 09:44

Misha Kechaqmadze
ჩემთვის ერთი რამ არის გაუგებარი - რას ნიშნავს სრული და ამომწურავი ინფორმაცია. საიდან უნდა იცოდეს ჟურნალისტმა არის თუ არა ინფორმაცია სრული და ამომწურავი და რომ რამე არ აკლია. კარგად დაგეგმილი, დაწერილი და მიწოდებული კამპანია ყოველთვის არის სრული და ამომწურავი და შემოფარგლულია თვითონ სუბიექტით (ანყ პროდუქტით, ან პრობლემით ან ორგანიზაციით). ანუ PR ინფორმაცია არ უნდა გასცდეს კონკრეტულ საკითხს და თუ არ გასცდება არა მგონია ორგანიზაციის თანამშრომელს, რომელსაც ესმის თავისი ორგანიზაცია რას აკეთებს, არ ჰქონდეს უპირატესობა ჟურნალისტთან შედარებით რომელიც ამ ინფორმაციის გადაგებად მოვიდა. და თუ ჟურნალისტის ცნობისმოყვარეობა (რომელიც ხშირად სცილდება საგანს) არ არის დაკმაყოფილებული და ის მაინც მოძებნის მისთვის 'საინტერესო' ინფორმაციას, ეს უკვე თვითონ ორგანიზაციის ბრალია რომ ასეთი ინფორმაცია მისაწვდომი იქნება ჟურნალისტისთვის სხვა წყაროებით, და ამ დროს ჟურნალისტიკაზე გაბრაზება საკუთარი თავის მოტყუებაა.

რატომღაც ჟურნალისტებში ჩამოყალიბებულია აზრი რომ ჟურნალისტი სჭირდება PR-ს და არა პირიქით, და ამიტომაც PR-მა სრული ინფორმაცია უნდა მიაწოდოს. მე ვფიქრობ რომ PR-მა თუ არ მოინდომა ინფორმაციის მიწოდება, ჟურნალისტს იმ დღეს რედაქციაში მისატანი მეტნაკლებად ნორმალური მასალა არ ექნება - დარჩება მხოლოდ სხეულის დაზიანება, ქურდობა და მკვლელობა და ინტერნეტიდან გადმოქართულებული 1 კვირით დაგვიანებული ახალი ამბები. ასე რომ ჩემი მგონია რომ პირიქით ჟურნალისტი უნდა ცდილობდეს კარგი ურთიერტობა ჰქონდეს PR-თან და არა პირიქით, თანაც ეს საშუალებას მისცემს მას შეძლებისდაგვარად მეტი ინფორმაცია მიიღოს და პირველი იყოს ამ ინფორმაციის გამომჟღავნებაში, თანაც ორგანიზაციაბი/კომპანიები გაცილებით ნაკლებია ვიდრე ჯურმალისტები, და შესაბამისად კონკურენცია გაცილებით მაღალია. ასე რომ...

ერთი რამ მაიტნერესებს, რატომ ვაკეთებთ აქცენტს კრიზისულ სიტუაციებზე?

#48 Khatuna Giorgadze

    დამწყები

  • Member
  • პიქტოგრამაპიქტოგრამა
  • 25 გამოხმაურება
0

დაწერილია 24 February, 2005 - 11:12

ჰო, არ ვიცი, თუ ასეთი დიდი სურვილი გვაქვს შეგვიძლია გავხსნათ ახალი ქვეთემა - მედიასთან ურთიერთობა კრიზისულ სიტუაციებში. თუ გაინტერესებთ ამ საკითხზე დისკუსია, დააფიქსირეთ თქვენი პოზოცია და საკმაოდ მსურველი თუ გამოჩნდა გავხსნი ბატონო! ჩვენ ხელშია ყველაფერი!

დათო, გეთანხმები, ჟურნალისტი არანაკლებად არის დაინტერესებული PR-თან კარგი ურთოერთობებით, ვიდრე თვით PR, ამიტომ ისინი უნდა ცდილობდნენ კარგი კონტაქტების შენარჩუნებას. ამისთვის კი თვით ორგანიზაცია უნდა იყოს აქტიური და ზოგადად საინტერესო ინფორმაციის წყარო, რომ საზოგადოებისთვის მისი news საინტერესო იყოს. სამწუხაროდ, რაც შეეხება business news ჩვენთან სამწუხაროდ არ არის ჯერჯერობით იმის პრაქტიკა, რომ business news ნიუსია და არა რაკლამა.

ისე ჩვენ საკმაოდ საინტერესო საკითხს მივადეგით: ყველა საზოგადოებაში განსხავებული ტიპის ინფორმაციაზე არის მოთხოვნა, ჩვენ თუ პოლიტიზირებული ვართ, დასავლეთის ბევრ ქვეყანაში პოლიტიკური ახალი ამბები ნაკლებ ინტერესს იწვევს საზოგადოების ფართო ფენებში (თუმცა იქ ყველა ნიშა მშვენივრად არის ათვისებული). ამიტომ ალბათ ნებისმიერმა ჟურნალისტმა და ფიარ სპეციალისტმა უნდა იცოდეს რა ტიპის ინფორმაციაზე არის მოთხოვნა საზოგადოებაში და შესაბამისად იმოქმედოს. როგორ ფიქრობთ საქართველოში რა ნიუსები იყიდება ყველაზე კარგად?
Khatuna Giorgadze
Corporate and Public Affairs Officer
Agritechnics Group

#49 David Chabashvili

    Newbie

  • Member
  • პიქტოგრამა
  • 24 გამოხმაურება
0

დაწერილია 24 February, 2005 - 11:32

Khatuna Giorgadze
ზუსტად მაგას ვამბობ, რომ business news არ არსებობს, და მიზეზი ის არის რომ ბიზნესი არ არის ჯერ შესაბამისად განვითარებული რომ ღირებული ბიზნეს ახალი ამბები იყოს და თანაც იმ რაოდენობით რომ ყოველდღიური business news-ები იყოს საინტერესო. ამიტომაც არის სენსაციებს მიჩვეული ქართული ჟურნალისტიკა ძალაუნებურად განწყობილი იმისაკენ რომ ბიზნესშიც სენსაციები და ინტრიგები ეძიოს, მაგრამ ამას ალბათ ბიზნესის განვითარება და დრო გამოასწორებს :)

ყველაზე კარგად ალბათ ჭორები იყიდება :) Я так думаю

#50 Soso Galumashvili

    ეს ჯეპრაა!

  • Member
  • პიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამა
  • 464 გამოხმაურება
0

დაწერილია 24 February, 2005 - 12:18

ციტატა

ყველაზე კარგად ალბათ ჭორები იყიდება

ბიზნეს ნიუსი ძალიან საინტერესოა. სხვათაშორის, ეს ძალიან საინტერესო მიმართულებაა და არ იქნება ურიგო,რომ მესინჯერმა სერიოზულად მოკიდოს ხელი და ასეთი მოდა დაამკვიდროს. მე ბანკები და ფინანსებს გავაძლიერებინებ ამ მიმართულებას და 24 საათსაც შევეხმიანები.
კიდევ ერთი ნიუსი მინდა გაგანდოთ: ამჟამად ვმუშაობ პროექტ-კამპანიაზე "5 minute PR" ანუ pr 5 წუთში. ერთ-ერთი მიმართულება იქნება Company News. ასე, რომ ამ მოდის დამკვიდრებაც ჩვენ მოგვიწევს.
ყველას ერთად!
სოსო გალუმაშვილი
ჯეპრა
პიარი და მარკეტინგული კომუნიკაციები
www.gepra.ge

#51 Nino Tarkhnishvili

    L3: კომპეტენტური

  • Member
  • პიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამა
  • 644 გამოხმაურება
0

დაწერილია 24 February, 2005 - 12:45

რას იზამ, რეალობა მართლაც ეგ არის, დღეს გაზეთებს სკანდალური სათაურები ჰყიდიან.
ქართული საზოგადოება რომ პოლიტიზირებულია, არც ამას უნდა ბევრი მტკიცება. ამ შემთხევვაში პირადად მწერალი ჟურნალისტები პრინციპში შეზღუდულები არიან, ისინი ცდილობენ დაწერონ ის, რასაც ხალხი წაიკითხავს. ხალხს კი დღეს ტვინი ერთი მიმართულებით მისდის (რა თქმა უნდა, გამონაკლისების გარდა): კიდევ დატრიალდება თუ არა ე.წ "პოლიტიკური კარუსელი", რომელი პოლიტიკოსი უფრო კარგად იქნევს მუშტს, როდის დარიგდება პენსიები, როდის გაიზრდება ხელფასები და ა.შ აი, დღევანდელი რეალობა, ეს უბრალოდ საქართველოში გამეფებული პრობლემების ბრალია.

სწორედ აქედან მომდინარეობს ლოგიკური შედეგიც: სულ არ აინტერესებთ გაზეთების ჯიხურთან შეგროვებულ პენსიონერებსა და უმუშევარ ადამიანებს, რომლებმაც გამყიდველისაგან გაზეთი ითხოვეს და ახლა გაფაციცებით კითხულობენ, რომ თურმე ვიღაცას რაღაც ბიზნესი წარმატებით წამოუწყია...

#52 Khatuna Giorgadze

    დამწყები

  • Member
  • პიქტოგრამაპიქტოგრამა
  • 25 გამოხმაურება
0

დაწერილია 24 February, 2005 - 14:55

შეიძლება მართლაც ასეა, მაგრამ ნუ დაგვავიწყდება, რომ მას მედიას არა მხოლოდ ინფორმაციის მიწოდების, გარკვეული ფორმით განათლების, რაღაც საკითხის ირგვლივ გათვიცნობიერების ფუნქციაც ხომ აქვს? იგივე ჟურნალისტებიც ხომ ამ ქვეყნის მოქალაქეები არიან და მოქალაქეობრივი თვითშეგნებაც აქვთ? სწორედ უმუშევრებს უნდა აინტერესენდეთ რომელმა კომპანიამ წამოიწყო წარმატებული ბიზნესი, რათა მიხვდეს შრომის ბაზარზე რა სპეციალობაზეა მოთხოვნა, რომ უმუშევართა რიგებს ჩამოშორდეს! მეწარმე ერთადერთი ფენაა რომელიც ქმნის დოვლათს და კარგად განვითარებული ბიზნესზეა დამოკიდებული ჩვენი ქვეყნის კეთილდღეობა! ამიტომ აუცილებელია საზოგადოებამ უფრო კარგად გაიაზროს რა არის საბაზრო ეკონომიკა და მეწარმეობა, ამ მხრივ მედიის როლი ძალიან დიდია. თუმცა სამწუხაროდ ჟურნალისტების უმეტესობა (თუმცა აქაც არიან გამონაკლისები) საკმაოდ სუსტადაა გარკვეული ამ საკითხებში, ამიტომ რთულია მათ მოთხოვო ხიდის ფუნქცია შეასრულონ ბიზნესსა და საზოგადოებას შორის.
Khatuna Giorgadze
Corporate and Public Affairs Officer
Agritechnics Group

#53 Nino Jeranashvili

    Newbie

  • Member
  • პიქტოგრამა
  • 21 გამოხმაურება
0

დაწერილია 24 February, 2005 - 16:04

ხათუნა,

მე გეთაბხმები, მედია გარდა ინფორმაციის მოწოდების უნდა იყოს შემეცნებითიც, თუმცა, სამწუხაროდ, ასე არ ხდება. მაგრამ მოდით მიზეზებზეც ვისაუბროთ, ანუ რა არის იმის მიზეზი, რომ დღემდე მეწარმე კორუმპირებულ ჩინოვნიკთან არის გაიგივებული, რომელიც გამუდმებით პარავს ხალხს ფულს. ამის მიზეზი კი სახელმწიფოებრივი პოლიტიკის ბრალია, რომელმაც ძალიან უყურადღებოდ დატოვა საზოგადოებრივი ცნობიერების სწორად ჩამოყალიბების პრობლემა.

უნდა შეიქმნას სახელმწიფო ფიარ-პოლიტიკა. ჩემი აზრით ეს ძალიან დაეხმარება მთავრობას ზოგიერთი პრობლემის, შეიზლება მოგვარებაში არა, მაგრამ გარკვეულწილად შემსუბუქებაში.

#54 Nino Tarkhnishvili

    L3: კომპეტენტური

  • Member
  • პიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამა
  • 644 გამოხმაურება
0

დაწერილია 24 February, 2005 - 16:32

ხათუნა, შენ მართალი ხარ, როცა ამბობ, უმუშევრები პირველ რიგში უნდა იყვნენ იმით დაინტერესებულნი, თუ სად რა საწარმო ამოქმედდა რომ იქნებ მათაც ეშველოთ რამე, მაგრამ სამწუხაროდ დღევანდელ საქართველოში, ისევე როგორც პოლიტიკოსების, მეწარმეების, ბიზნესმენების იმიჯიც საკმაოდ შელახულია. გარკვეულწილად ხალხი გაღიზიანებულიც კი არის იმით, რომ არსებობენ ბიზნესმენები, რომელთაც ძალიან ბევრი ფული აქვთ. აი მაგალითად, მე ხშირად მომისმენია, კონკრეტულ ბიზნესმენზე უარყოფითად განწყობილი ადამიანების საუბარი და ეს უარყოფითი განწყობილება მოდის პირველ რიგში იქიდან, რომ ისინი არიან ძალიან მდიდრები,ამაზე ხალხის კომენტარები მეტყველებს (ჩამოთვლას აზრი არ აქვს).

ამ რამდენიმე კვირის წინ, ერთერთმა ტელეკომპანიამ გააშუქა ჩვენი წარმატებული ბიზნესმენების "დიდი ქველმოქმედება", რომლებიც 400 ლარითა და ნავთით დაეხმარნენ დიღმის ყრუმუნჯთა ბაღს. ჩაწერილი იყო სინქრონები ქველმოქმედებთან, რომლებიც ამაყობდნენ თავიანთი ნამოქმედარით. სასაცილოა, სატირალი რომ არ იყოსო. ზუსტად ასე იყო იმათი საქმე. მე მაგალითად პირიქით უარყოფითი დამოკიდებულებაც კი გამიჩნდა მათ მიმართ. მართლა თუ 400 ლარიან ქველმოქმედებაზე მიუდგა საქმე ჩვენს ბიზნესმენებს, აი მაშინ კი კარგად ყოფილა ჩვენი საქმე საქმე (ცხადია, ყველას არ ვგულისხმობ).

ასე, რომ მე ვფიქრობ, დღეს ერთერთი უმთავრესი პრობლემა ამ მხრივ, თავად ბიზნესმენების დადებითი იმიჯის შექმნაა.

#55 Khatuna Giorgadze

    დამწყები

  • Member
  • პიქტოგრამაპიქტოგრამა
  • 25 გამოხმაურება
0

დაწერილია 24 February, 2005 - 16:53

აქ პრობლემა არა მხოლოდ ბიზნესმენთა იმიჯშია, არამედ ზოგადად ქართული საზოგადოების, რომელიც გარდამავალ ეტაპზე იმყოფება, ცნობიერებაშია, რომელიც ჯერ კიდევ სოციალისტური პოსტულატებით მსჯელობს და აზროვნებს, სადაც სიმდიდრე დასაძრახია. მე მიხარია, რომ საქართველოში არის ხალხი რომელიც ამ პრობლემაზე სერიოზულად მუშაობს და სერიოზული პროექტიც არსებობს, თუმცა საჭიროა მისი განხორციელება და ფინასური სახსრების მოძიება, თუმცა იმედი მაქვს მაგასაც ეშველება.
Khatuna Giorgadze
Corporate and Public Affairs Officer
Agritechnics Group

#56 David Chabashvili

    Newbie

  • Member
  • პიქტოგრამა
  • 24 გამოხმაურება
0

დაწერილია 24 February, 2005 - 17:46

Nino Tarkhnishvili
ნინო, 400 ლარი მართლაც რომ სასაცილოა და არასერიოზულობის შთაბეჭდილებას ქმნის და უარყოფითათ მოქმედებს კომპანიის იმიჯზე. ასევე ხათუნასაც ვეთანხმები რომ საზოგადოების აზროვნებაც ჯერ-ჯერობით მიუჩვეველია იმ აზრს რომ შენი თავი უნდა შექმნდა შენთვითონ. თუმცა მე ვფიქრობ რომ ეს თემა უფრო საინფორმაციო კამპანიას მიეკუთვნება.

რაც შეეხება დაინტერესებას, ანუ მოთხოვნას ინფორმაციაზე. ეს მოთხოვნა არსებობს და ყოველდღიურად იზრდება, მაგრამ ჯერ-ჯერობით ეს მოთხოვნა აბსტრაქტულია, ფორმა არ მიუღია, ანუ კონკრეტულს ვერაფერს ითხოვს იმიტომ რომ საქართველოსი ვერ ხედავს პრეცედენტს, ხოლო ის რომ ასეთი პრეცედენტები საზღვარგარეთ ვეძებოთ არავის უფიქრია ჯერ, არადა უმუშევრობა მცირე დონე პირდაპირ პროპორციულია კერძო სექტორის განვითარების მაღალ დონესთან რაც თავისთავად PR-ის ზრდასთან არის დაკავშირებული. საინტერესო იქნება თუ ამ მოთხოვნის დაკონკრეტების და სწორად დაკმაყოფილების როგორი პრაქტიკა იყო სხვა ქვეყნებში? თუ აქვს ვინმეს ამაზე ინფორმაცია?

#57 Rusiko Rukhadze

    Newbie

  • Member
  • პიქტოგრამა
  • 12 გამოხმაურება
0

დაწერილია 25 February, 2005 - 14:55

კაი გამარჯობა
ერთის მხრივ პიარმენეჯერის წარმატება და მეორეს მხრივ მედიის წარმატება, მოიპოვოს ექსკლუზიური ინფორმაცია, ბევრწილად არის დამოკიდებული პირად, თუნდაც მეგბრულ ურთერთობებზე. და ეს არა მგონია რომ ქართული და თან თანამედროვე სენი იყოს. ეს არის წმინდა პროფესიული ურთიერთობები, რომელსაც ვერ აუკრძალავ მეგობრობაში გადაზრდას. თუ კი ასეთი ურთიერთობები პიარმენეჯერს გააჩანია, მემგონი ეს უფრო მის გამოცდილებაზე მიუთითებს და არა იმაზე, რომ პატარა ქვეყანაში მოღვაწეობს. ეს არცერთ კულტურაში არ არის კომპრომატი.
მერწმუნეთ, ინფორმაციას თუ კი შესაბამის მიმართულებას მისცემ და მას მედიის ინტერესებშიც მოაქცევ, სავსებით უფასოდ მოგემსახურებიან. უბრალოდ პრობლემა იმაშია, რომ პიარმენეჯერებმა იციან რისი თქმა უნდათ, მაგრამ როგორ უნდა თქვან ეს ცალკე ხელოვნებაა. ამისთვის საჭიროა ნებისმერი მედია საშუალების ნიუსრუმის მუშაობის სპეციფიკის ცოდნა, რაც ისევ გამოცდილებასთან ერთად სწორედ მეგობრულ ურთიერთობებზეა დამოკიდებული.
რაც შეეხება იმას, მუშაობს თუ არა პრინციპი "off the record", ამას დანახვა რთულია თუ კი ჟურნალისტად არ გიმუშავია და არ იცი, რამდენი მასალა გარკვეული მიზეზების გამო სწორედ მაგ პრინციპს შეწირვია. ერთიც არის, ამას შენ კეთილშობილური მიზნების გამო არასოდეს გააკეთებ. მედიის პროდუქტი ინფორმაციაა და ვიღაცის შეცდომით გასროლილი სწორედ მის მიზანში არტყამს.

#58 Salome Macharashvili

    L1: კარგი

  • Member
  • პიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამაპიქტოგრამა
  • 126 გამოხმაურება
0

დაწერილია 25 February, 2005 - 17:08

ჟურნალისტებთან (თუ კლეოზნიკი არ არის) საერთო ენასა და ხერხს ყოველთვის მოძებნის ნამდვილი PR, მთავარია შეგეძლოს მართო კომუნიკაცია. PR-ისთვის მემგონი უფრფო აუცილებელია კვლევის არსის, მნიშვნელობის და შედეგების გაზომვის ცოდნა, რადგან ხშირად იგი უფრო კარგად გვეხმარება მედიასთან ურთიერთობებში.

#59 Misha Kechaqmadze

    Newbie

  • Member
  • პიქტოგრამა
  • 22 გამოხმაურება
0

დაწერილია 26 February, 2005 - 05:24

David Chabashvili
ალბათ უპირველესი მიზეზი რის გამოც აქცენტი კრიზისული სიტუაციებზე გავამახვილე არის თავად ამ კრიზისული სიტუაციების ბუნება- როგორც წესი ამ დროს გამოჩნდება ხოლმე ორგანიზაციის ფიარ განყოფილების და ზოგადად მისი ფიარ პოლიტიკის სიძლიერე. ხშირ შემთხვევაში კრიზისული სიტუაციების დროს ერთ არასწორად გაკეთებულ განცხადებას ორგანიზაციისათვის ძალიან დიდი პრობლემების მოტანა შეუძლია. Tylenol,Exxon,Firestone,Enron- აი არასრული ჩამონათვალი იმ უდიდესი კომპანიებისა რომლებიც მნიშვნელოვან წილად საკუთარ თავზე დამტყდარ პრობლემებს არასწორად და გაუთვლელად განხორციელებულ კრიზისული სიტუაციების მართვას უნდა უმადლოდნენ.
ხოლო რაც შეეხება კრიზისული სიტუაციების დროს მედიისათვის რეალური და დეტალური ინფორმაციის მიწოდების აუცილებლობას. პირადად ჩემი დაკვირვებით ამერიკის შეერთებულ შტატებში, სადაც ამჟამად ვიმყოფები, არცერთი პროფესიონალი ფიარ მენეჯერი არათუ მხოლოდ კრიზისული სიტუაციების დროს არამედ ზოგადად თავისი პროფესიონალური საქმიანობის სხვა ეტაპზეც არ მისცემს საკუთარ თავს უფლებას მედიას არასწორი და თუნდად შელამაზებული ინფორმაცია მიაწოდოს. ძალიან საგულისხმოა რომ ნებისმიერ პროფესიონალურ ლიტერატურაში რომელიც კონკრეტულად კრიზისული სიტუაციების მართვას ეხება ხაზგასმულია- Tell the truth- რადგანაც შესაძლოა ეს შენი ორგანიზაციის გადარჩენის ერთადერთი გზა იყვეს!!!
აქვე დასასრულს მსურს დავსძინო, რომ პირადად მე პროფესიონალი ფიარ ექსპერტი არ გახლავართ, მაგრამ ძალიან მსიამოვნებს რომ საქართველოში არსებობენ ადამიანები რომლებსაც შეუცლიათ საკუთარ თავის შესახებ თამამად განაცხადონ რომ ისინი ამ საქმის ნამდვილი პროფესიონალები არიან. აქვე თავს უფლებას მივცემ და ერთ-ერთ ასეთ ადამიანს- ბერდია ნაცვლიშვილს- ძალიან დიდ და გულითად მოკითხვას გადავცემ.

რედაქტორი Misha Kechaqmadze, 26 February, 2005 - 05:33.

Misha Kechaqmadze
Country Guide Editor
OneWorld International
www.oneworld.net

#60 Keti Bezhiashvili

    Newbie

  • Member
  • პიქტოგრამა
  • 8 გამოხმაურება
0

დაწერილია 26 February, 2005 - 11:10

გეთანხმები სალომე ჯურნალისტებთან ყოვველთვის შეიძლება კარგი ურთიერთობა გქონდეს. მთავარია მათ არ შეგატყონ, რომ რაიმეს ალამაზებ, ან ცდილობ დამალო. ამით მათ ნდობას მომენტალურად კარგავ და ისი აუცილებლად კიდევ ერთი წყაროს ძებნას დაიწყებენ. ხოლო რაც შეეხება კრიტიკულ სიტუაციებს როგორც ჯურნალისტი შემიზლიათ გითხრათ ყოველთვის გვირჩევნია ვისმინოთ გულახდილობა ვიდრე გალამაზებული და ვერ შენიღბული რეალობა. ანდა უბრალოდ -დროის მოთხოვნა მცირე, ტაიმ აუტი სიტუაციაში გასარკვევად და შემდგომ კომენტარები. მთავარია ღია დამოკიდებულება. ღია დამოკიდებულების დროს ჟურნალისტები მეტად დამყოლები ხდებიან, ვიდრე სიცრუის შეგრძნებისას. ჩვენი პროფესია თითქმის მთლიანად ინტუიციაა და კიდევ ადამიანების ესე თუ ისე გამოცნობა. ამიტომ ტყუილს ანდა ტყუილის მცდელობას მომენტალურად ვხვდებით და აქ კი უკვე მოქმედებების არიალი სრულიად იცვლება. რამდენიმე წელი ჟურნალისტურ გამოძიებაძე ვმუშაობდი და ბევრჯერ მინახავს კრიტიკულ სიტუაციებში ადამიანები რამდენ შეცდომას უშვებე, რის შედეგადაც ჩემს მასალებში ბევრი საინტერესო ფაქტი გამჩნდარა...
მთავარი ჩვენი ერთმანეთთან ურიერთობის სწავლა და ნდობაა, მერე ალბათ ყველაფერი თავისით აეწყობა. მთავარი სიმართლეზე აგებული ურთიერთობაა, რადგან ჯურნალისტიკის ერთ-ერთი მთავარი პრინციპი ინფორნაციის გადამოწმებაა და აუცილებლად ორზე მეტი წყაროს ყოლა(რა თქმა უნდა პროფესიონალებზე ვსაუბრობ)



1 წევრი კითხულობს თემას

0 წევრი, 1 სტუმარი, 0 ანონიმური მოსარგებლე

ქართული & kar.ge
Share